Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 25, 2010

Patut la murah!

Wanita sering kali disinonimkan dengan kanser.
Kanser Payudara, Kanser pangkal rahim, kanser serviks, kanser vagina, kanser ovari dan lain-lain kanser yang mengancam nyawa wanita kian tahun. Namun, pernahkah kita berfikir mengapa dan bagaimana kanser2 ini menular didalam tubuh wanita? Bagaimana kita boleh mengesan masalah yang berada di dalam diri wanita itu sebelum kanser itu sampai ke tahap kritikal? Dahulu kanser sering didengari berlaku kepada wanita berumur 30-55 tahun. Namun kini, golongan 20-an turut berisiko tinggi terhadap vaginal infection yang kronik dan cease.
Kini, satu produk kesihatan iaitu produk ANION keluaran syarikat love moon, terbukti mampu membantu wanita mengesan tanda-tanda awal masalah di dalam rahim dan masalah-masalah wanita yang lain.


Seperti yang kita sedia maklum, setiap bulan wanita akan menggunakan sanitary Pad ataupun lebih dikenali sebagai tuala wanita ketika period.
Tapi, tahukah anda bahawa tuala wanita yang selama ini kita pakai setiap bulan saban tahun, diperbuat daripada"RECYCLED PAPER???!!!!".
Percaya atau tidak, terpulang kepada anda.
Disini saya hanya ingin berkongsi sesuatu yang memberi kebaikan kepada semua orang, yang mungkin mampu menyelamatkan satu nyawa wanita daripada ancaman kancer.
Pada mulanya, saya sendiri tidak percaya, tapi inilah hakikat yang harus SETIAP WANITA tahu.
kalau masih ragu, sila cuba experimen di bawah :

1. sediakan 3 gelas air paip.

2. sediakan tuala wanita yang anda guna, kapas muka, tissue paper atau news paper yang di renyuk dah di carik2.

3. masukkan sedikit isi tuala wanita kedalam air(salah satu gelas) dan kacau. Masukkan kapas dan tissue paper kedalam 2 lagi gelas berasingan dan kacau.

4. selepas 10 minit, perhatikan ke tiga-tiga gelas tadi.


bandingkan isi tuala wanita, kapas dan tissue paper tadi.

yang kita pasti, tissue paper diperbuat daripada recycled paper, kapas pula diperbuat drpada pokok kapas dan di kilangkan.
tapi bagaimana rupa bentuk isi tuala wanita tersebut?
kapas atau recycled paper?

Yang pasti, isi tuala wanita itu akan larut di dalam air sama seperti tissue paper dan bukan nya sepertu kapas.
ini salah satu bukti bahawa tuala wanita yang kita guna selama ini adalah recycled paper. PATUT LA MURAH ~~~

Setelah dilakukan beberapa kajian saintifik dan experimen demi experimen dijalankan keatas wanita, salah satu punca yang menyebabkan segala macam kanser berkaitan servik,vagina,rahim,dan ovari disebabkan TUALA WANITA yang setiap bulan kita pakai selama ini tanpa ada rasa ragu-ragu.

Kertas kitar semula atau recycled paper sememangnya diproses dan hancurkan dan di bleach supaya menyerupai kapas berwarna putih yang kita sangkan kan kapas pada tuala wanita kita.
disebabkan ianya kertas kitar semula, bakteria2 dan banyak membiak sebelum kita guna lagi.
ketika kita period, keadaan yang panas dan lembab menjadi 'suntikan semangat' bagi bakteria-bakteria sekalian untuk membiak. SEDARKAN ANDA???

Selepas 3-4 jam memakai tuala wanita yang 'murah', PASTI akan gatal-gatal bukan? KENAPA? pernah x terfikir?
YA! sebab bakteria-bakteria dah beranak-pinak dan tahukah anda bacteria infection ini boleh mengakibatkan fungi dan lain-lain komplikasi?



No comments:

Post a Comment