Wednesday, March 23, 2011

Kek Batik

Assalamualaikum... hari ni, aku nak letak resepi kek batik.. dapat resepi ni dari mak usu aku..tak pernah buat lagi, sebab pakai milo...huhu...anyway, akan ku cuba juga buat kek batik ni di masa akan datang.

Bahan-bahan
300-500 g milo
1 buku butter
1 tin susu pekat
biskut marie
0.5 kg kacang tanah (goreng tanpa minyak, buang kulit, tumbuk kasar)

Cara-cara
larutkan milo dalam kuali. panaskan, kemudian masukkan butter, dan susu pekat. then, tutup api, masukkan biskut marie, kacau sampai rata, lepas tu, masukkan kacang, gaul lagi. lastly, masukkan dalam loyang.

senang je sebenarnye.cuma, risaukan takde orang nak makan..anyway, selamat mencuba ye.. (>_<)

7 comments:

  1. curi resepi ko jap..aku ade milo tak minum kat rumah..boleh buat nie..

    ReplyDelete
  2. jap2..cam ne nak larutkan milo tu je atas api? kene tambah air??

    ReplyDelete
  3. huhu, sile2...haah, xyah masuk air, ko masukkan butter tu, lg lembek nnt...

    ReplyDelete
  4. kak huda, klu buat kek batik tuh, hulur-hulur la kat sini skit jugak ye,haha

    ReplyDelete
  5. uhuhu...eceh, mentang2 akk ckp xde org nk mkn..huhu..insyaAllah~ :)

    ReplyDelete
  6. 2 aku pelik mel,cmne nk larut milo tuh?bkn masuk butter dl ke?err ko dh try mel?larut x milo tuh?
    p/s:huda ak x guna milo, guna radix koko haha..
    haram kot milo kat rmh ni..

    ReplyDelete
  7. kitaorng buat pakai larutan choklat..

    ReplyDelete